Loading...
Image

M/S THEA 2

Selfa Arctic 35 Speedsjark. Kun 2300 gangtimer.
Solgt av Fiskerikonsulent

Byggeår

2011

Kjenningsignal

-

Materiale

Glassfiber
Image placeholder
Image placeholder

M/S THEA 2

Selfa Arctic 35 Speedsjark. Kun 2300 gangtimer.

Lengde / bredde

10,65 m / 3,84 m

Materiale

Glassfiber

Motor

Cummins QSB 8,3 l. 500 hk.
Maks fart 26 knop.
Drivstoff: Diesel

Kvote

Prisantydning

Beskrivelse

Vekt: 7000 kg

Reg.nr: N-80-V

BESKRIVELSE:
Denne speedsjarken ble levert fra Trondheim i 2011 og er i bruk som juksa og snurrevadbåt i Lofoten. Båten innehar mye teknisk utstyr. Alt av fiskeutstyr til juksa og snurrevad, samt montert line-spill osv, medfølger båten. Årlig vedlikehold og servicer er utført. Båten selges fri for skader og heftelser.

JUKSA:
Båten er rigget for 3 juksamaskiner med utliggere. 2 stk BJ5000-maskiner følger med, samt snikhaler med bing og eget aggregat.

SNURREVAD:
Båten har lastebom, bom akter med kraftblokk og to kraftige teinhalere i galge som både hiver og kveiler tauene. Båten har stort sett drevet med 3,5 kveiler tau, men kan trolig romme mer.

LINE:
Her er det kun linespill. Ikke annet utstyr for linedrift.

"FARTØYET" er bygget etter norske regler for merkeregistrerte fiskefartøy over 6 meter. Krengeprøver og stabilitetsrapporten viser god stabilitet for alle typer konvensjonelt kystfiske. Fartøyet oppnådde på prøveturen en toppfart på 27 knop og har en marsjfart på om lag 20 knop med et forbruk på ca 50 l/t. Førerposisjonen er moderne og ergonomisk med integrerte flatskjermer, joystikkstyring og god sikt. Det er benkeløsning med plass til fire personer i styrhus.

LASTEROM:
"Selfa Arctic 35" har et stort akterdekk med permadekk som gir en sklisikker og trygg overflate. Lasterommet er på 12 m2 og kan romme opp til 12 stk 380 containere (ca seks containere følger med). Tonnasje målt til ca 9,7 brt.

MASKINERI:
Motoranlegget er levert av Cummins Norway AS, og består av en QSB 8,3 på 500 hk montert på et ZF286 gir.1:196 med slurveventil og 4 blad fast propell. Aksling er levert av West Mekan. Sleipner hydraulisk sidepropell i baug med 215 mm rør. Hydraulikkanlegg Net-opp II-100.

INNREDNING:
Forut i lugaren er det to faste køyer. Det er også toalett med dusj.

ELEKTRONIKK:

  • Elektronikk er levert av ProNav og består av følgende:
  • Simrad NX 45 radar og ekkolodd
  • Olex kartplotter
  • Simrad VHF 6215
  • Autopilot AP35
  • Bilradio med CD-spiller
  • 12/24 v el.anlegg
  • 2x400 ltr dieseltanker
  • 2x Beltronic 5000 juksamaskiner
  • Smådal snikhaler for juksa
  • Snurrevadutstyr er levert og montert av Lorentzen Mek.
  • Lyskaster
  • 220v landstrøm med ladere
  • Volvo Penta Interceptorer for trimming av båten
  • Ballasttank forut som tømmes/fylles fra styrehus
  • Omformer til 220v
  • Mesan
  • Eber varmeanlegg

Båten er leveringsklar, kan sees og testkjøres etter nærmere avtale.

For ytterligere referanser med opplysninger, kontakt;

Stian på telefonnummer 916 96256

Gangtimer på motor og båt, ca 2300 timer.

Opplysninger er gitt av eier og vi tar forbehold om skrivefeil.